Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Tematyka związana z tworzeniem aplikacji w LabVIEW do obsługi wizji oraz wszelkich operacji na obrazie.
Framag
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2011 21:39
Wersja środowiska: LabVIEW 2011

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: Framag »

Witam,

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł.
Otóż chciałbym przy użyciu akcelerometru 3 osiowego poruszać kostką 3D wyświetlaną na ekranie komputera. Czy da się takie coś stworzyć w labview? Odbiór danych z akcelerometru mam już w Labview stworzony jednak nie mam pomysłu w jaki sposób stworzyć taką kostkę. Najlepiej jeszcze gdyby każdy bok był innego koloru. Do testów na początek myślałem, żeby kostkę sterować zwykłymi 3 suwakami w Labview, żeby być pewnym jak ta kostka ma się w danej chwili obrócić. Jednak nie mam zupełnie pomysłu na sposób wykonania kostki? Czy ktoś już kiedyś takie coś robił? Albo ma ktoś na to jakiś pomysł?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
darkon
Posty: 26
Rejestracja: 13 lut 2011 14:21
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW
Lokalizacja: Krk

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: darkon »

W LabVIEW nie ma dedykowanych narzędzi do tworzenia modeli 3D.
Tutaj z pomocą przychodzi SolidWorks.
Sprawdź sobie na youtube LabVIEW +SolidWorks
Pomogłem?... pochwal mnie :)
Framag
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2011 21:39
Wersja środowiska: LabVIEW 2011

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: Framag »

A 3D picture control?
Awatar użytkownika
darkon
Posty: 26
Rejestracja: 13 lut 2011 14:21
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW
Lokalizacja: Krk

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: darkon »

A 3D picture control?
No faktycznie. Zapomiałem o tym :D
Tu nawet widać że działa :) http://www.youtube.com/watch?v=7_npK98rTHw
Pomogłem?... pochwal mnie :)
bogdani
Administrator
Posty: 1315
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: bogdani »

Panowie, 3D picture control służy do wyświetlania obiektu 3D.
Poszukaj przykładu solarsystem.vi, masz tam ładne przygotowanie prostych obiektów i operacje na nich.

bogdani
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Obrazek Obrazek Obrazek
Framag
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2011 21:39
Wersja środowiska: LabVIEW 2011

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: Framag »

Trzeba doinstalować picture control 3D do LV?
PiDi
Posty: 641
Rejestracja: 31 gru 2010 01:36
Wersja środowiska: LabVIEW 2017
Lokalizacja: Katowice

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: PiDi »

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
spec.kolombo
Posty: 126
Rejestracja: 20 sie 2008 06:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2009
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: spec.kolombo »

Nie wiem czy to się do tego nada, ale kiedyś Vugie zrobił taką bibliotekę LvODE. Tam też są obiekty typu box i pewnie też można je obracać.
Lepiej być bogatym i zdrowym, niż biednym i chorym.
Spec Kolombo
vugie
Posty: 383
Rejestracja: 17 lis 2006 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2009
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

Post autor: vugie »

spec.kolombo pisze:Nie wiem czy to się do tego nada, ale kiedyś Vugie zrobił taką bibliotekę LvODE. Tam też są obiekty typu box i pewnie też można je obracać.
Nadałoby się gdyby mieć dwa akcelerometry i każdy sterowałby swoją kostką i kostki te mogłyby się zderzać (a i wtedy nie obyłoby się bez 3DPC). DO jednej kostki aż nadto wystarczy gołe 3DPC.
ODPOWIEDZ