Projekt z LabVIEW

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

Witam :)
Mam do zrobienia projekt z LabVIEW, ale kompletnie nie mogę sobie znaleźć tematu. Jestem początkującym. Póki co poznałem pętle, case, okna dialogowe, wykresy, tablice i to wszystko bardziej w poziomie początkującym.
Myślałem nad jakimś przelicznikiem systemów liczbowych (z 2 na 10,16 i odwrotnie), ale raczej sobie sam z tym nie poradzę :/
Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Z góry dziękuje za pomoc :)
kwitek
Posty: 14
Rejestracja: 01 kwie 2014 14:07
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Re: Projekt z LabVIEW

Post autor: kwitek »

Na początku fajnie jest robić coś, co sprawia Ci frajdę. Moja propozycja to symulator gry w kości (jednego ruchu składającego się z trzech rzutów). Przydadzą Ci się:
- pętle for i case,
- funkcja "Random number" (generująca liczbę losową z zakresu 0-1 więc będzie trzeba ją pomnożyć przez 6 i zaokrąglić w górę),

Jak już będzie Ci działać, to możesz udoskonalać program przez dodanie grafik kostki do gry w celu prezentacji wyników losowania. Później możesz automatycznie rozpoznawać wynik rzutu (strit, kareta), robić statystyki graczy itd :)

Przy okazji będziesz miał w co zagrać z kumplami na wykładzie :)
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Re: Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

W sumie pomysł całkiem niezły ;) Dzięki.
Jak tak myślę, to nie wiem czy dam sobie z tym radę, ale spróbować można :) W razie czego napiszę tutaj to może ktoś pomoże.

@EDIT

no i mam problem.. nie bardzo wiem jak się za to zabrac. Póki co zrobiłem generowanie liczb od 1-6 i wpisanie ich do tablic.
Całość w pętli for (5)
Czyli 5 rzutów dwiema kostkami. Ktoś ma jakies propozycje?

http://zapodaj.net/5c8199775e1f9.png.html
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

jak przedstawić kostki graficznie? Niestety nigdy nic takiego w labview nie robiłem.
Awatar użytkownika
J.Sz
Posty: 34
Rejestracja: 09 sty 2014 11:31
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Lokalizacja: Gliwice

Re: Projekt z LabVIEW

Post autor: J.Sz »

Na przykład tak: http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/ ... 0A004F11A0

Przygotuj sobie obrazki z kostek i w zależności od wyrzuconej liczby oczek wyświetlasz odpowiedni plik.
no i mam problem.. nie bardzo wiem jak się za to zabrac
Zastanów się jak chcesz żeby wyglądał Twój front panel, co ma mniej więcej na nim być, jakie opcje ma mieć program.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015 22:13 przez J.Sz, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja tu tylko wklejam linki ale i tak możesz kliknąć pochwal ;)
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Projekt z LabVIEW

Post autor: PawelR »

Możesz też zrobić sobie TabControl z sześcioma kartami, na każdej wkleić odpowiedni obrazek (po prostu przez Ctrl+V). TabControl zmieniasz na indykator, ukrywasz zakładki (tabs), malujesz na jakiś kolor lub "na przezroczysto" i podpinasz do wyjścia "wynik rzutu".
Ot, cała filozofia.

Plus takiego podejścia, moim zdaniem, to brak dodatkowych plików niezbędnych do zadziałania programu. Łatwiej podrzucić kumplowi :) Ale podejście J.Sz. też jest OK.

A jeśli chcesz pobawić się z kontrolkami lub indykatorami, spójrz na te filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=qvhGH0TlCqs
https://www.youtube.com/watch?v=NQU4OGE3XD0
Pomogłem? Kliknij "Pochwal" :)
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Re: Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

J.Sz pisze: Zastanów się jak chcesz żeby wyglądał Twój front panel, co ma mniej więcej na nim być, jakie opcje ma mieć program.
ogólnie chciałbym, żeby na front panelu były kostki (które będą się obracały). Obok jakaś tabela z wynikami i ewentualnie u góry jeszcze opis jak grac.

Co do kostek chodzi mi o coś takiego jak w tym programie (załącznik). Jak takie zrobić?
Załączniki
kk.vi
(15.6 KiB) Pobrany 431 razy
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Projekt z LabVIEW

Post autor: PawelR »

Mógłbyś zapisać w LV 2013?
Pomogłem? Kliknij "Pochwal" :)
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Re: Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

kk.vi
12
(15.31 KiB) Pobrany 456 razy
kk.vi
13
(15.31 KiB) Pobrany 449 razy
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Projekt z LabVIEW

Post autor: PawelR »

Dzięki!

W tym programie kostki to macierz (array) złożona z PictureRingów, czyli listy złożonej z obrazków.
A animacja obrotu - to po prostu 30-krotna zmiana wartości, przy czym opóźnienie pętli za każdym razem zwiększa się o 10%. To możesz łatwo wywnioskować z kodu.

Powodzenia!
P
Pomogłem? Kliknij "Pochwal" :)
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

To ja bardzo dziękuję ;)

Ogólnie teraz już mam zrobione te rysunki, ale mam problem z wynikami:

http://zapodaj.net/a9d50341faba3.png.html

http://zapodaj.net/184cdbdb4536b.png.html

Wyniki z tabeli nie zgadzaja się z tymi na kostce. Czemu tak się dzieje? Teoretycznie wystarczy przed array2 dodać -1, ale może jest na to jakiś inny sposób?
Co do grafiki - jest to tylko początkowa wersja, żeby sprawdzic czy wszystko działa. Potem będę to "upiększał"
Awatar użytkownika
J.Sz
Posty: 34
Rejestracja: 09 sty 2014 11:31
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Lokalizacja: Gliwice

Projekt z LabVIEW

Post autor: J.Sz »

Dzieje się tak dla tego, że w PictureRing tak jak tablice itd. numeruje się od 0.
Powinieneś sobie dać -1 przed wpisaniem do tablicy i będzie ok. Odpowiedni bloczek znajdziesz w palecie Numeric.
Ja tu tylko wklejam linki ale i tak możesz kliknąć pochwal ;)
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Projekt z LabVIEW

Post autor: PawelR »

Pewnie wzięło się z tego, że LabVIEW liczy od zera, nie od jedynki. Ten typ tak ma, trzeba się przyzwyczaić... A więc jedno oczko masz na zerowym elemencie PictureRinga, dwa - na elemencie nr 1 itd.
(EDIT: J.Sz. był minimalnie szybszy :) )

Przy okazji dobra rada - podpisuj kontrolki i indykatory. Teraz masz tylko dwa, łatwo się zorientować, ale jak się tego trochę namnoży, to będziesz miał problem ;)
Pomogłem? Kliknij "Pochwal" :)
Serqq
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2015 17:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Projekt z LabVIEW

Post autor: Serqq »

Witam ponownie. Nie miałem niestety dostępu do komputera ostatnio.
Dzięki wielkie za pomoc.

@edit

Chciałbym zrobić, aby użytkownik miał 3 próby losowania, ale coś nie bardzo mi wychodzi. Po naciśnięciu "losuj" program losuje nawet po kliknięciu w przycisku ok, który powinien zatrzymać losowanie danej kości (zatrzymuje tylko na chwile). Jest ktoś w stanie mi pomóc i zerknąć na program?
Póki co usunąłem komunikat, który miał się pojawiać po wykorzystaniu 3 prób (czyli koniec tury), bo pojawiał się co chwile.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2015 14:50 przez Serqq, łącznie zmieniany 1 raz.
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Projekt z LabVIEW

Post autor: PawelR »

Podeślij w 2013, wieczorem rzucę okiem.
Pomogłem? Kliknij "Pochwal" :)
ODPOWIEDZ