System pomiarowy do silnika spalinowego

Jeśli masz do zaoferowania pracę dla osoby znającej LabVIEW to ogłoszenie możesz zamieścić w tym dziale.
welniak
Posty: 4
Rejestracja: 04 sie 2005 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

System pomiarowy do silnika spalinowego

Post autor: welniak »

Witam!
Wstęp: Jakiś czas temu obiecałem koledze, który robi doktorat na MEiLu (taki wydział od Lotnictwa i silników na Politechnice Warszawskiej), że pomogę mu w opomiarowaniu stanowiska badawczego z silnikiem spalinowym. Swoją drogą silnik sam w sobie bardzo ciekawy. Po pewnych przejściach z pierwszym rozwiązaniem (6 procesorów, 3 kanały RS232 itp) sam poradziłem mu kupienie 2 kart pomiarowych i wybór padł na NI.
Mój problem polega na tym, że kompletenie nie mogę znaleźć czasu na wywiązanie się ze zobowiązania, a czas do obrony kolegi płynie nieubłaganie... Aż mi głupio z tego powodu.
Jest też dodatkowy sprawa. Próbowałem dziergać coś w LabView, ale do szewskiej pasji doprowadza mnie rysowany charakter tego języka. Po prostu nic nie umiem w tym zrobić. Ja jestem prosty czlowiek. Napisać programik w C, C++, Pascalu, Delphi, czy czymkolwiek innym to dla mnie nie problem, ale w czymś w czym program się PISZE, ale - darujcie - nie RYSUJE
:twisted:
Rozwinięcie: Czy jest ktoś zainteresowany pociągnięciem takiego tematu?
W skrócie powiem, że do zorbienia jest ok 100 pomiarów wolnozmiennych (kilka Hz): temperatury z termopar, kondycjonowanie jest już zrobione, ciśnienia z czujników MPX, kilka dodatkowych pomiarów z czujników inteligentnych (stężenia O2, LPG, CO, CO2, wilgotność o ile dobrze pamiętam). Do pomiarów wolnozmiennych jest karta PCI-6224 (32 kanałowa) oraz zestaw 4 multiplekserów 16 kanałowych własnego przemysłu.
Oprócz pomiarów wolnozmiennych jest druga karta do pomiarów szybkozmiennych, która ma mierzyć ciśnienie wewnątrz cylindra w czasi pracy silnika. Ciśnienie to jest najistotniejszym parametrem opisującym pracę silnika spalinowego. Trzeba je mierzyć w takt zmian kątą położenia wału. Czyli w efekcie otrzymujemy wykres P(alfa). Do tego celu na wale silnika jest enkoder przyrostowy. Sygnał z enkodera poprzez komputer sterujący wtryskiem i zapłonem trafja do owej drugiej karty pomiarowej (PCI-6143) jako sygnał taktujący pomiary oraz wyzwalający akwizycję.
Zakończenie Jak by był ktoś zainteresowany to proszę o kontakt. Kolega dostał jakis grant z KBN na swoje badania, więc jakby udało się uruchomić takie stanowisko, to byłby w stanie coś pewnie zapłacić, chociaż nie wiem jakiego rzędu sumy wchodzą w grę.
Prawie na pewno zaś byłby w stanie dogadać się (on lub jego promotor), żeby taki system pomiarowy był traktowany jako zaliczenie/praca przejściwa czy coś podobnego na jakimś wydziale PW (z inna uczelnią to może byc problem :D)
Pozdrawiam

Wełniak
-------------------------------------------------------------- Nikt się nie zainteresował, musiałem zakasać rękawy i sam jednak
zacząć rysować te programy. Coś nawet zaczęło już wychodzić.. :)
Gość
Posty: 656
Rejestracja: 10 lis 2003 00:00

Re: System pomiarowy do silnika spalinowego

Post autor: Gość »

Nikt się nie podjął, to sam musiałem się zabrać.

Pierwsze koty za płoty, coś już zaczyna działać, ale są też problemy i stąd moje posty w innych działach forum.

Ale nadal obstaję przy tym, że wolałbym taki program napisać niż go rysować :D . Chociaż kolega, dla którego robię ten system pomiarowy, jak zobaczył rysowane programy w LabView nie mógł wyjść z podziwu. Narzekał tylko, że pomoc nie jest po polsku.

Wełniak
Gość
Posty: 656
Rejestracja: 10 lis 2003 00:00

Re: System pomiarowy do silnika spalinowego

Post autor: Gość »

Witam.
bardzo ciekawy problem.
Zajmuje się podobnymi problemami.
Ale poprosze więcej danych.
Z jakich urzadzeń odczytywane są te sygnały.
interesują mnie w szczególności te spaliny.
B maoga to być trudne urządzenia do oprogramowania

Pozdro
Mirass
Gość
Posty: 656
Rejestracja: 10 lis 2003 00:00

Re: System pomiarowy do silnika spalinowego

Post autor: Gość »

nie prosciej wyciagnac gotowe ecu z silnika z instalacja i zalozyc , podpiac sie interfejsem do danego sterownika i po problemie :)
ODPOWIEDZ