Poprawa płynnosci animacji
: 31 maja 2012 21:11
Witam wszystkich,
mam za zadanie stworzyć w LabView symulator działania windy. Chcę zrobić animację polegającą na przesuwaniu kabiny i przeciwwagi w pionie (property node>position top +dla drzwi left) i adekwatnej zmianie długości pasów (property node>button size height). Dodatkowo przy jeździe w górę/w dół czy postoju silnik obraca się w prawo/lewo lub stoi, ale to już booleanowskie zmienne załatwiają widzialność odpowiednich gifów. Narazie nie robie sterowania, bo chcę usprawnić całą animację.
W związku z tym, że jestem w temacie raczej żółtodziobem, miałem trochę problemów ale ze stworzeniem samej animacji sobie poradziłem (także przy pomocy tego forum
). Ale teraz pojawił się problem poważniejszy. Mianowicie elementy windy poruszają się przez powiązania "Property node" do odpowiednich zmiennych, ale nie odbywa się to płynnie. Narazie tak na próbę ustawiłem dwa suwaki z odpowiednimi wartościami aby manipulować windą i otwieraniem drzwi i wszystko działa, ale "klatkowo". Wszystkie elementy uzależnione są od tych dwóch zmiennych prostymi zaleznościami matematycznymi (dodawanie, mnożenie), a pomimo tego winda podskakuje zamiast jechać (tylko rozsuwanie drzwi działa płynnie). Dodam, że elementów ruchomych jest tu 6 (kabina, 2x drzwi, przeciwwaga, pas windy i pas przeciwwagi) i mozliwe że powinienem zostawić tylko konieczne czyli kabinę i drzwi, ale nawet wtedy animacja nie działa płynnie, bo próbowałem. Czy może mi ktoś pomóc w usprawnieniu pracy tego programu? Poniżej linki do obrazków z interfejsem użytkownika i programem.
interfejs użytkownika
http://www.picshot.pl/public/view/full/123105
schemat blokowy
http://www.picshot.pl/public/view/full/123106
Pozdrawiam
seyu
mam za zadanie stworzyć w LabView symulator działania windy. Chcę zrobić animację polegającą na przesuwaniu kabiny i przeciwwagi w pionie (property node>position top +dla drzwi left) i adekwatnej zmianie długości pasów (property node>button size height). Dodatkowo przy jeździe w górę/w dół czy postoju silnik obraca się w prawo/lewo lub stoi, ale to już booleanowskie zmienne załatwiają widzialność odpowiednich gifów. Narazie nie robie sterowania, bo chcę usprawnić całą animację.
W związku z tym, że jestem w temacie raczej żółtodziobem, miałem trochę problemów ale ze stworzeniem samej animacji sobie poradziłem (także przy pomocy tego forum

interfejs użytkownika
http://www.picshot.pl/public/view/full/123105
schemat blokowy
http://www.picshot.pl/public/view/full/123106
Pozdrawiam
seyu