Został mi przydzielony temat na uczelni. Moim problemem jest skomunikowanie licznika energi lumen ls31 z oprogramowanie labview po modbusie i odczytanie kilku rejestrów. Nie mam niestety doświadczenia ani z modbusem, ani z transmisja szeregową w labview. Zrobiłem program według pomocy z ni pkt. 5 http://www.ni.com/white-paper/4722/en/. Niestety licznik nie odpowiada. Z bloczka master query dostaję kod błędu 6001. Czy ktoś wie w czym może tkwić problem?
dodaję notę licznika http://www.lumel.com.pl/download/Z2Z4L2 ... bslugi.pdf
komunikacja modbus z licznikiem energi.
- Pitol
- Moderator
- Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Re: komunikacja modbus z licznikiem energi.
Manual tego urządzenia mówi:
8N2 oznacza nic innego jak 8 bitów danych, brak bitu parzystości oraz 2 bity stopu.
Bloczek inicjalizacji Modbus ma niestety buga, ponieważ ma na sztywno zaszyte ustawienie Stop Bit na 1.
Musisz ręcznie zmodyfikować ten VI, żeby ustawić liczbę bitów stopu albo zmienić ustawienia urządzenia na 8N1.
EDIT:
Druga sprawa dotyczy Slave Address ustawiany w polu Serial Parameters.
W dokumentacji jest napisane, że urządzenia ma ID 0x9F. Musisz taki Slave Address ustawić.
Kod: Zaznacz cały
Ustawienia fabryczne: adres 1, prędkość 9600 bodów, tryb RTU 8N2,
Bloczek inicjalizacji Modbus ma niestety buga, ponieważ ma na sztywno zaszyte ustawienie Stop Bit na 1.
Musisz ręcznie zmodyfikować ten VI, żeby ustawić liczbę bitów stopu albo zmienić ustawienia urządzenia na 8N1.
EDIT:
Druga sprawa dotyczy Slave Address ustawiany w polu Serial Parameters.
W dokumentacji jest napisane, że urządzenia ma ID 0x9F. Musisz taki Slave Address ustawić.
Jeśli ustawienia fabryczne nie były zmieniane to Slave Address powinien być równy 1.
- Pitol
- Moderator
- Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Faktycznie, mój błąd. Nie zauważyłem.darekc pisze:Jeśli ustawienia fabryczne nie były zmieniane to Slave Address powinien być równy 1.